Elkezdődött az iskola, az egyetem és a szokásos szépirodalmi művek helyett most a gyakorlatban is felhasználható, tanulást segítő könyveket hoztam el, mely a gimnazisták, egyetemi hallgatók, sőt még a szülők életét is megkönnyíti.

Lantos Mihály: Tanítsd meg tanulni!
A gyermek amint iskolába megy, megtanul írni, olvasni, számolni – de ki fogja neki megmutatni, hogy ezt a temérdek anyagot hogyan tanulja meg?
Lantos Mihály Tanítsd meg tanulni! c. művében a szülőkhöz szól és olyan módszereket ajánl, melyek nagyban megkönnyítik az iskola okozta nehéz feladatokat, egyensúlyban tartva a gyermek jobb és bal agyféltekéjét.
Merüljünk el egy kissé a témában… Hatéves korunkig rengeteget tanulunk: legalább egy nyelvet, a színeket, formákat, emellett szocializálódni kezdünk, fejlődnek a motorikus képességeink. Majd ahogyan iskolába megyünk, lelkesedésünk alábbhagy és elveszítjük az aktív figyelmünk és a mindenre ráirányuló kíváncsiságunk.
Úgy gondolom nagyon fontos könyv ez, mivel a tanulás, zömében kívül esik a gyerekek komfortzónáján, de ha odafigyelünk erre, könnyen a hétköznapjaink pozitív részévé válhat, egy izgalmas kalanddá és nem a frusztráció lesz az első szó, mi eszünkbe jut majd az iskoláról.
Tony Buzan: Elmetérképezés mesterfokon
Tony Buzan műve könnyen a gimnazisták Bibliájává válhat…
Az elmetérképezés módszere, biztosan sokatok számára ismerős lehet. A módszer lényege, hogy az olvasott szöveg helyett, az elraktározni kívánt információt képek segítségével vigyük be a hosszútávú memóriánkba.
Gondoljunk csak bele: az olvasott szöveg, fehér alapon fekete betűkkel, elég gyöngén hat az agyunkra. Ellenben, ha színeket, képeket látunk, elménk sokkal könnyebben felfog és jegyez meg adatokat, ugyanis van mihez kötnünk az információkat. A nem vizuális típusok se csüggedjenek el, ugyanis minél több érzékszervünket vonjuk be aktívan a tanulás folyamatába, annál hatékonyabbak és gyorsabbak leszünk, ráadásul sokkal tovább marad meg az adott anyag a memóriánkban.
Ha valaki még keresi a számára megfelelő módszert a tanuláshoz, akkor előszeretettel ajánlom neki az elmetérképezést és persze Tony Buzan művét.
Lantos Mihály: Villámolvasás a gyakorlatban
Lantos Mihály könyve az egyetemi hallgatóknak nyújthat igazán nagy segítséget, ugyanis itt az anyag mennyiségén és annak könnyed feldolgozásán van a hangsúly.
Úgy gondolom, hogy maga az olvasás folyamata, (ha nem az emocionális oldalát nézzük), elég egyszerű: olvasunk, értelmezünk és elraktározunk különböző információkat. És itt mutatkozik meg, a ‘Hogyan?’ kérdés segítségével, hogy mennyire különböző személyiségek vagyunk: valaki gyorsan olvas, egyszerre két-három sort, valaki lassan, elmélyülten nyúl a könyvekhez és vissza-visszalapozgat meghatározó részekhez, valaki türelmetlenül olvas, kedvtelenül vagy éppen lelkesedéssel és még sorolhatnám.
Ebben a könyvben a fotóolvasás technikájával ismerkedhetünk meg, amely nemcsak gyors, hanem hatékony is, amennyiben nagy mennyiségű adat feldolgozásával, idegennyelvvel, vagy akár számokkal van dolgunk.